tag:blogger.com,1999:blog-2471278774078447974.post3496759315082994337..comments2023-12-14T23:10:13.860-08:00Comments on So i silenci: Brahms multipista (2)Guillem Calaforrahttp://www.blogger.com/profile/12979131291613335685noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-2471278774078447974.post-86488258826149686642010-11-22T04:34:09.103-08:002010-11-22T04:34:09.103-08:00Totalment d'acord. D'aquesta, però, em mol...Totalment d'acord. D'aquesta, però, em molesta enormement l'extremisme contradictori d'eliminar tot vibrato i substituir-lo pel sentimentalisme insuportable dels arbitraris <i>glissandi</i>. Si no fos per això, m'agradaria molt més.Guillem Calaforrahttps://www.blogger.com/profile/12979131291613335685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2471278774078447974.post-87055474479038200492010-11-22T04:31:08.864-08:002010-11-22T04:31:08.864-08:00La más curiosa, desde luego, es la 12, porque no e...La más curiosa, desde luego, es la 12, porque no es posible decir, sin más, que sea fallida, sino que "juega a otro juego", y a uno, además, al que no estamos en absoluto acostumbrados. Así que, por un lado, para juzgarla no podemos prescindir de nuestros esquemas, pero, por otro, tampoco desecharla sin más a partir de ellos, ¿verdad?Francisco López Martínhttps://www.blogger.com/profile/16390775877354915759noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2471278774078447974.post-74184848763070792732010-11-22T00:27:56.904-08:002010-11-22T00:27:56.904-08:00Volia dir "dialoguem".Volia dir "dialoguem".Guillem Calaforrahttps://www.blogger.com/profile/12979131291613335685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2471278774078447974.post-65875577898508001812010-11-22T00:27:19.170-08:002010-11-22T00:27:19.170-08:00Aquest blog ha esdevingut quasi un diàleg a dues o...Aquest blog ha esdevingut quasi un diàleg a dues o tres bandes. Doncs bé, cap problema! Dialogue, i qui no vulga entrar-hi que no entre.<br />Coincidesc amb tu pel que fa a 7 i 10. Personalment trobe més atractiva la 8 que la 9; aquesta darrera em sembla excessiva, de tanta grandesa titànica. Caldria sentir com s'ho fa amb la resta de l'obra, però en principi diria que peca per excés de "morositat" i per falta de detalls, de ritme, de contrast. És possible que es recupere més endavant, però en aquests dos passatges no em convenç. En canvi la 8, que aparentment tendeix a aquests defectes, es recupera molt més fàcilment i té més <i>vida</i>. Per què? En el primer passatge sembla molt continguda (recordem-ho: <i>forte</i> és el que demana Brahms), potser massa, però en el segon és una espiral d'excitació i violència, gràcies als atacs, als ritmes destacats polifònicament, als contrastos. Jo optaria, en primer terme, per 7, 8 i 10.<br />De tota manera, he de reconèixer que les 12 versions analitzades m'agraden totes, per unes raons o altres, cadascuna a la seua manera. No n'hi ha cap de Frühbeck de Burgos ni de l'Orquestra de València.Guillem Calaforrahttps://www.blogger.com/profile/12979131291613335685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2471278774078447974.post-24696811198927195732010-11-20T09:14:32.077-08:002010-11-20T09:14:32.077-08:00Bueno, las tres versiones que más me han interesad...Bueno, las tres versiones que más me han interesado han sido la 7, la 9 y la 10. El comienzo de la 9 me parece verdaderamente antológico, el grito de un titán que resuena en el universo entero; sin embargo, en el segundo pasaje se pierden, ene efecto, muchos detalles y contrastes -si ése fuera el tono general de la interpretación, podría llegar hasta a aburrir-, demasiados para mi gusto, así que ésta no puede ser la versión ideal. Queda decidir entre la 7 y la 10. Aunque la interpretación de la 10 me pone la carne de gallina, la 7 equilibra mejor los distintos elementos que componen la partitura, es más "caleidoscópica", por así decirlo -cosa que se agradece sobre todo en el segundo pasaje-, y, precisamente por el margen de libertad en la escucha que te deja, es la que me parece preferible.Francisco López Martínhttps://www.blogger.com/profile/16390775877354915759noreply@blogger.com